Poznaj nasze 5 kroków.
To nie wszystko!
3. Podnieś kompetencje cyfrowe
opiekunów waszych uczniów
Wyszukiwanie informacji związanych ze zdrowiem – Wyszukiwanie treści dla dzieci
i rodziców wraz z oceną wiarygodności źródeł informacji; Rozpoznawanie treści szkodliwych i niebezpiecznych dla dzieci; Odróżnienia źródeł treści legalnych
od nielegalnych; Prawa autorskie.
Korzystanie z serwisów społecznościowych – Bezpieczne korzystanie
ze smartfonów, rozmowy przez internet oraz transmisji internetowych
w serwisach społecznościowych.
Zmienianie ustawień dowolnego oprogramowania – Nadzorowania aktywności dziecka w sieci; Wiedza na temat ogólnych zasad bezpieczeństwa; Symptomy nadużywania internetu przez dziecko i reakcja na nie; Uświadomienie dziecku sposobu i konsekwencji działania transakcji w internecie; Nauka samodzielna i wspólna
z dzieckiem z wykorzystaniem cyfrowych zasobów kultury; Udostępnianie treści kultury w siec; Korzystanie z banków zdjęć/klipów/dźwięków; Korzystanie z serwisów społecznościowych przez dzieci i rodziców.
Korzystanie z procesorów tekstu – Ochrona komputera i innych urządzeń przed złośliwym oprogramowaniem; Korzystanie z narzędzi kontroli rodzicielskiej
na komputerach i urządzeniach mobilnych.
założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego
telefon kontaktowy:
661 214 177
883 913 121
kontakt@kochamswojezycie.pl
Zapisz się!
Wyślij do nas wiadomość
i zacznij szkolenie razem z nami.
Opis modułów
Korzystanie z przestrzeni dyskowej w internecie – Wyszukiwanie i korzystanie
z treści związanych z rozwojem zainteresowań, kursów e-learningowych, podcastów tematycznych, platform z zasobami do nauki dla osób dorosłych; Rozumienie zjawisk
i zagadnień dotyczących tzw. fake news, hate, ochrony wizerunku osób oraz prawa autorskiego, trolling.
Korzystanie z serwisów społecznościowych – Prowadzenie rozmów przez Internet oraz transmisji internetowych w serwisach społecznościowych.
Instalowanie oprogramowania lub aplikacji – Prowadzenie profilu na Facebooku, YouTube, Twitterze, Instagramie; Promowanie wydarzeń i wpisów w sieciach społecznościowych; Działanie w grupach dyskusyjnych; Kształtowanie i zapewnienie bezpieczeństwa wizerunku, zarządzanie prywatnością w sieci, w tym reagowanie na nadużycia w sieciach społecznościowych; Reagowanie na naruszenia własnych praw autorskich; korzystanie z banków zdjęć/klipów/dźwięków.
Korzystanie z oprogramowania do edytowania zdjęć, plików video lub audio – umieszczanie na stronie internetowej stworzonych przez siebie tekstów, zdjęć, muzyki, filmów; rodzaje licencji (licencje otwarte, komercyjne).
założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego
Wyszukiwanie informacji o towarach, usługach – Wyszukiwanie informacji
na stronach internetowych instytucji kultury; Wyszukiwanie informacji
o wydarzeniach kulturalnych; Korzystanie z wirtualnych galerii muzealnych.
Telefonowanie przez internet i wideorozmowy przez internet – Prowadzenie rozmów przez internet; Uzyskiwanie pomocy online (czat, email, wideorozmowa) przy korzystaniu z usług firm turystycznych, telekomunikacyjnych, banków, urzędów itd.
Instalowanie oprogramowania lub aplikacji – Dzielenie się własnymi tekstami, zdjęciami, muzyką, filmami w mediach społecznościowych; Rozwijanie umiejętności wykorzystywania cyfrowych zasobów kultury w sieci; Oglądanie, słuchanie, pobieranie wersji cyfrowych filmów, muzyki, literatury, audycji radiowych, obrazów, prasy, gier, komiksów z legalnych źródeł kultury; Rezerwowanie biletów na imprezy kulturalne online; Nauka korzystania z e-booków; Korzystanie z banków zdjęć/klipów/dźwięków; Prawa i obowiązki wynikające z regulaminów serwisów internetowych; Udostępnianie treści kultury w sieci; Reagowanie na naruszenie własnych praw autorskich.
Korzystanie z oprogramowania do edytowania zdjęć, plików video lub audio – Zakup oprogramowania w sieci (kontrola legalności); Przykłady przydatnych aplikacji
do wykorzystania (np. do obróbki graficznej plików, porządkowania i zarządzania plikami, danymi).
założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego
Wyszukiwanie informacji na stronach administracji publicznej – Wyszukiwanie ofert, ocena wiarygodności kontrahenta; Wyszukiwanie informacji na stronach instytucji publicznych; Znajomość praw konsumenta jak również: programy ochrony kupujących, ubezpieczenie transakcji, obciążenie zwrotne etc.
Wysyłanie, odbieranie poczty elektronicznej – Uzyskiwanie pomocy online
(czat, email, wideorozmowa).
Instalowanie oprogramowania lub aplikacji – Zakupy i sprzedaż przez internet
(portale aukcyjne); Zarządzanie kontem bankowym, płatności elektroniczne
i bezgotówkowe oraz bezpieczne korzystanie z nich; Organizacja/Rezerwacja
podróży; Bezpieczne zarządzanie prywatnością w siec; Klauzule niedozwolone; Prawa i obowiązki wynikające z regulaminów serwisów internetowych,
konsekwencje finansowe.
Korzystanie z procesorów tekstu – Korzystanie z aplikacji zapewniających bezpieczeństwo w sieci.
założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego
Wyszukiwanie informacji o towarach, usługach – Rozpowszechnienie w sieci informacji o swojej stronie; Rozumienie zjawisk i zagadnień dotyczących tzw. fake news, hate, ochrony wizerunku osób oraz prawa autorskiego; Wyszukiwanie treści związanych z rozwojem zainteresowań, kursów e-learningowych, podcastów tematycznych, platform z zasobami do nauki dla osób dorosłych.
Umieszczanie na stronie internetowej stworzonych przez siebie tekstów, zdjęć, muzyki, filmów, oprogramowania – Uzyskiwanie pomocy online (czat, email, wideorozmowa); Prowadzenie komunikacji z odbiorcami strony i mediów społecznościowych; Internetowe instrumenty promocji (reklamy, płatne posty, pozycjonowanie itp.).
Przenoszenie plików między komputerami / urządzeniami – Hosting strony internetowej; Bezpieczne zarządzanie prywatnością w sieci; Prowadzenie profilu
na Facebooku, YouTube, Twitterze, Instagramie.
Korzystanie z oprogramowania do edytowania zdjęć, plików video lub audio – Utworzenie strony internetowej z wykorzystaniem prostych w obsłudze narzędzi; Podstawy obsługi systemów CMS i innych; Tworzenie treści (słownej, graficznej, muzycznej, filmowej) na stronę internetową z wykorzystaniem prostych aplikacji.
założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego
Wyszukiwanie informacji na stronach administracji publicznej – Wyszukiwanie dostawców, ofert, sprawdzanie wiarygodności potencjalnego partnera biznesowego; Wyszukiwanie informacji na stronach instytucji publicznych, o regulacjach prawnych dotyczących handlu w sieci, serwisów z przetargami; Rozpowszechnienie w sieci informacji o swoim biznesie; Wykorzystywanie materiałów z sieci.
Telefonowanie przez internet i wideorozmowy przez internet – Prowadzenie rozmów przez internet (np. wideorozmowy, rozmowy grupowe); Komunikacja elektroniczna
z klientami i dostawcami, w tym uzyskiwanie opinii klientów.
Zmienianie ustawień dowolnego oprogramowania – Zakupy i sprzedaż przez internet, w tym płatności elektroniczne, potwierdzenie zakupów, paragony itd.; Wiedza
o podstawach posiadania własnej strony internetowej, w tym np. funpage’a
w mediach społecznościowych; Marketing w internecie; Zarządzanie prywatnością
w sieci; Korzystanie z bankowości elektronicznej lub przyjmowanie płatności online; Reagowanie na naruszenie własnych praw autorskich; Reagowaniei radzenie sobie
ze zjawiskami niepożądanymi i groźnymi (hate, trolling, kradzież treści).
Korzystanie z arkuszy kalkulacyjnych – Ochrona komputera i innych urządzeń przed złośliwym oprogramowaniem; Przykłady przydatnych aplikacji do wykorzystania; Rodzaje licencji (licencje otwarte, komercyjne).
założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego
Wyszukiwanie informacji o towarach, usługach – Pozyskiwanie informacji z sieci: przegląd najpopularniejszych portali rolniczych; Wyszukiwanie dostawców, ofert, śledzenie trendów; Wyszukiwanie treści związanych z rozwojem zainteresowań, kursów e-learningowych, podcastów tematycznych, platform z zasobami do nauki
dla osób dorosłych.
Wysyłanie, odbieranie poczty elektronicznej – Komunikacja elektroniczna z odbiorcami i dostawcami; Uzyskiwanie pomocy online (czat, email, wideorozmowa).
Instalowanie oprogramowania lub aplikacji – Zakupy i sprzedaż przez internet; Zarządzanie kontem bankowym, e-płatności; Sprawdzanie warunków pogodowych
w sieci; Bezpieczne zarządzanie prywatnością w sieci (przykłady oszustw i prób wyłudzeń); Prawa i obowiązki wynikające z regulaminów serwisów internetowych
Korzystanie z procesorów tekstu – Ochrona komputera i innych urządzeń przed złośliwym oprogramowaniem; Przykłady darmowych aplikacji mobilnych dla rolników.
założenie konta w ePUAP i profilu zaufanego
Opis modułów szkoleniowych z zakresu kompetencji cyfrowych.
Celem projektu jest poprawa kompetencji cyfrowych mieszkańców województwa śląskiego i opolskiego, w tym nabycie przez nich umiejętności korzystania z e-usług publicznych i komercyjnych, zwiększenie aktywnego i wszechstronnego korzystania z nowych technologii w życiu codziennym.
ZDOBĄDŹ SPRZĘT
DLA SWOJEJ SZKOŁY!
Sprawdź czy możesz aplikować
Śląśkie
Kliknij na wybrane województwo i sprawdź czy znajduje się na niej Twoja gmina.
Opolskie
w tym podstawowe kompetencje cyfrowe, wynikające
z Standardu wymagań kompetencji cyfrowych.
W ramach ww. projektu naszej Fundacji udało się nawiązać partnerstwo z gminami:
Gmina Kędzierzyn-Koźle
Liczba uczestników: 144
Termin: od października 2018 r. do czerwca 2019 r.
Gmina Strzeleczki
Liczba uczestników: 36
Termin: od października 2018 r. do czerwca 2019 r.
Gmina Walce
Liczba uczestników: 264
Termin: od marca 2019 r. do września 2019 r.
Gmina Skoroszyce
Liczba uczestników: 144
Termin: od marca 2019 r. do września 2019 r.
Gmina Pakosławice
Liczba uczestników: 120
Termin: od marca 2019 r. do września 2019 r.
Bestwina • Bielsko-Biała • Bieruń • Blachownia • Bobrowniki • Boronów • Brenna • Buczkowice |
Gierałtowice • Gilowice • Gliwice • Goczałkowice-Zdrój
|
Jasienica • Jastrzębie-Zdrój Jaworze • Jejkowice • Jeleśnia |
Lędziny • Lipie • Lipowa • Lubliniec Lubomia • Lyski |
Zawiercie • Zbrosławice • Zebrzydowice |
Marklowice • Miedźno • Mierzęcice • Mikołów • Milówka • Mstów • Mszana • Mykanów • Mysłowice Myszków |
Węgierska Górka • Wielowieś • Wilamowice • Wilkowice • Wisła • Wręczyca Wielka • Wyry |
Irządze • Istebna |
Dąbrowa Górnicza • Dębowiec |
Hażlach • Herby |
Nędza • Niegowa |
Tarnowskie Góry • Tychy |
Chełm Śląski • Chorzów • Chybie • Ciasna • Cieszyn • Czechowice-Dziedzice • Czeladź • Czernichów Częstochowa |
Radlin • Radziechowy-Wieprz • Rajcza • Rędziny • Rudziniec • Rydułtowy |
Katowice • Kłobuck • Kłomnice • Knurów • Kobiór • Kochanowice • Kornowac • Koszarawa • Koszęcin Koziegłowy • Kozy • Kroczyce • Krupski Młyn • Krzanowice • Krzepice • Krzyżanowice |
Panki • Pawłowice • Pawonków • Pilchowice • Poczesna • Popów • Poraj • Porąbka • Poręba Przystajń • Psary • Pszczyna • Pszów • Pyskowice |
Siemianowice Śląskie • Siewierz • Skoczów • Sławków • Sośnicowice • Starcza • Strumień • Suszec Szczekociny • Szczyrk • Ślemień • Świerklany • Świnna |
Łaziska Górne • Łękawica • Łodygowice |
Ogrodzieniec • Olsztyn • Opatów • Ornontowice • Orzesze Ożarowice |
Ujsoły |
Żarki • Żarnowiec • Żywiec |
Śląśkie
Baborów • Biała • Bierawa • Byczyna |
Głubczyce • Głuchołazy • Gogolin • Gorzów Śląski • Gródków |
Jemielnica |
Lasowice Wielkie • Leśnica • Lewin Brzeski • Lubrza • Lubsza |
Zawadzkie • Zdzieszowice • Zębowice |
Wilków • Wołczyn |
Izbicko |
Dąbrowa • Domaszowice |
Namysłów • Niemodlin • Nysa |
Tułowice |
Chrząstowice • Cisek |
Radłów • Reńska Wieś • Rudnik |
Kamiennik • Kietrz • Kluczbork • Kolonowskie • Korfantów • Krapkowice |
Pawłowiczki • Pokój • Polska Cerekiew • Popielów • Praszka • Prószków • Prudnik |
Skarbimierz • Strzelce Opolskie • Świerczów |
Łambinowice • Łubniany |
Olszanka • Opole • Otmuchów • Ozimek |
Ujazd |
Opolskie